Silnik w 320d – jaki?

Wiele osób pyta mnie w jaki sposób poznać jaki silnik jest w BMW 320d. Otóż w E46 320d było kilka rodzajów silników.

M47D20 o pojemności 1951 ccm3 o mocy 136 KM produkowany od lipca 1997 do 2001

Jest to starszy konstrukcyjnie silnik, po pewnych zmianach stosowany również w Land Roverze Freelanderze oraz Roverze 75 (wersja silnika przystosowana do montażu poprzecznie oznaczona M47R).

M47TUD20 czyli M47 po technicznej aktualizacji (TU = Technical Update) o pojemności 1995 ccm3 o mocy 150 KM produkowany od października 2000 do końca produkcji modelu E46

Nowszy diesel posiada większą pojemność skokową i obniżony stopień sprężania oraz wyposażony jest we wtryskiwacze Common Rail.

Zużycie paliwa takie samo, osiągi lepsze w nowszym

Nowszy silnik zużywa tyle samo paliwa co stary. Osiągi natomiast są nieporównywalnie lepsze w nowszym motorze. Sprint do 100 km/h w nowszym 320d zajmuje 8,9 sekundy jest to o sekundę lepiej niż starszy model. Samochód ten tym samym ma lepsze osiągi niż 320i 150 KM lecz gorsze niż 320i 170 KM.

2 comments on “Silnik w 320d – jaki?

  1. Wybacz, ale jak możesz pisac takie bzdury o silnikach BMW?
    BMW nigdy nie stosowało i nie stosuje „pompo-wtryskiwaczy”, nie rozumiem też dla czego piszesz pompo-wtryskiwacz, zamiast tak jak się pisze poprawnie w literaturze technicznej pompowtryskiwacz? ale to drobiazg.
    Informuję Cię dla dobra wszystkich którzy czytają twoje wypociny, że w silnikach DIesla BMW stosowane były od zawsze wtryskiwacze paliwa, zarówno w silnikach z Common Rail, (CR) jak i pompą rotacyjną (VP).
    Pozdrawiam,
    doczytaj trochę zanim napiszesz głupoty, nawet na wikipedii o tym piszą!!

  2. BMW stosowało pompowtryskiwacze w silniku TDS, pojemność 2,5 i ok 140KM mocy, różna moc występowała w różnych latach. Silnik ten po drobnych modyfikacjach używany był też do napędzania Opla Omegi B, gdzie osiągał 120KM, był mniej wysilony i wytrzymywał większe przebiegi bez remontów. Silnik 2.0 diesel niezależnie od rocznika korzysta z pompy wysokiego ciśnienia, modele do 2002 roku wyposażone są w wadliwą pompe Bosha, jednak jeżeli dba się o nią i nie leje niepewnego paliwa, ani dodatków do silników diesla możemy cieszyć się sprawną pompą nawet przez 500-600 tys. km.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *