Dane techniczne BMW E46 I edycja (1998 – 2001):

Model Pojemność Moc Skrzynia Prędkość
maksymalna
Przyśpieszenie
0-100 km/h
Średnie
spalanie
E46 316i 1895 ccm3 105 KM automat 4 biegowa 200 km/h 12.40 s 7.80 l / 100 km *
E46 316iA 1895 ccm3 105 KM automat 4 biegowa 194 km/h 13.60 s 8.90 l / 100 km *
E46 318i 1895 ccm3 118 KM man. 5 biegowa 206 km/h 10.40 s 7.90 l / 100 km *
E46 318iA 1895 ccm3 118 KM automat 4 biegowa 202 km/h 12.20 s 9.10 l / 100 km *
E46 320i 1991 ccm3 150 KM man. 5 biegowa 219 km/h 9.90 s 8.90 l / 100 km *
E46 320iA 1991 ccm3 150 KM automat 5 biegowa 216 km/h 10.90 s 10.00 l / 100 km *
E46 320d 1951 ccm3 136 KM man. 5 biegowa 207 km/h 9.90 s 5.70 l / 100 km *
E46 323i 2494 ccm3 170 KM man. 5 biegowa 231 km/h 8.00 s 9.00 l / 100 km *
E46 323iA 2494 ccm3 170 KM automat 5 biegowa 228 km/h 9.00 s 10.00 l / 100 km *
E46 325i 2494 ccm3 192 KM man. 5 biegowa 240 km/h 7.20 s 9.10 l / 100 km *
E46 328i 2793 ccm3 193 KM man. 5 biegowa 240 km/h 7.00 s 9.00 l / 100 km *
E46 328iA 2793 ccm3 193 KM automat 5 biegowa 235 km/h 8.10 s 10.10 l / 100 km *
E46 330i 2979 ccm3 231 KM man. 5 biegowa 250 km/h 6.50 s 9.10 l / 100 km *
E46 330iA 2979 ccm3 231 KM automat 5 biegowa 247 km/h 7.00 s 9.90 l / 100 km *
E46 330xi 2979 ccm3 231 KM man. 5 biegowa 247 km/h 6.60 s 9.90 l / 100 km *
E46 330xiA 2979 ccm3 231 KM automat 5 biegowa 242 km/h 7.40 s 10.70 l / 100 km *

Dane techniczne BMW E46 II edycja (2001 – 2005):


Model Pojemność Moc Skrzynia Prędkość
maksymalna
Przyśpieszenie
0-100 km/h
Średnie
spalanie
E46 316i 1796 ccm3 115 KM man. 5 biegowa 206 km/h 10.90 s 7.10 l / 100 km *
E46 316iA 1796 ccm3 115 KM automat 5 biegowa 196 km/h 11.90 s 7.60 l / 100 km *
E46 318i 1995 ccm3 143 KM man. 5 biegowa 218 km/h 9.30 s 7.20 l / 100 km *
E46 318iA 1995 ccm3 143 KM automat 5 biegowa 214 km/h 10.20 s 8.40 l / 100 km *
E46 318d 1951 ccm3 115 KM man. 5 biegowa 204 km/h 10.70 s 5.60 l / 100 km *
E46 320i 2171 ccm3 170 KM man. 5 biegowa 226 km/h 8.30 s 8.90 l / 100 km *
E46 320iA 2171 ccm3 170 KM automat 5 biegowa 223 km/h 9.30 s 9.40 l / 100 km *
E46 320d 1995 ccm3 150 KM man. 5 biegowa 216 km/h 8.90 s 5.60 l / 100 km *
E46 320dA 1995 ccm3 150 KM automat 5 biegowa 213 km/h 9.10 s 6.90 l / 100 km *
E46 325i 2494 ccm3 192 KM man. 5 biegowa 240 km/h 7.20 s 9.00 l / 100 km *
E46 325iA 2494 ccm3 192 KM automat 5 biegowa 237 km/h 8.30 s 9.50 l / 100 km *
E46 330i 2979 ccm3 231 KM man. 5 biegowa 250 km/h 6.50 s 9.10 l / 100 km *
E46 330iA 2979 ccm3 231 KM automat 5 biegowa 247 km/h 7.00 s 9.60 l / 100 km *
E46 330i SMG 2979 ccm3 231 KM sekwencyjna SMG 0 biegowa 250 km/h 6.50 s b. d.
E46 330xi 2979 ccm3 231 KM man. 5 biegowa 247 km/h 6.60 s 9.60 l / 100 km *
E46 330xiA 2979 ccm3 231 KM automat 5 biegowa 242 km/h 7.40 s 10.30 l / 100 km *

Pełne dane techniczne modelu E46 znajdziesz na stronie www.bmw-tech.pl.

6 comments on “Dane techniczne BMW E46

  1. Na pewno było również 320d 150 KM z 5-cio biegową skrzynią po lifcie z 2002 roku. 6-cio biegowa była dopiero od marca 2003 tak wychodzi z realoem. 6cio biegówka to jest typowy nadbieg – dla oszczędności paliwa – przy 2000 rpm masz około 110 na liczniku, przy 3000 rpm 168 km/h 🙂 takie auto idealnie nadaje sie na nimieckie autostrady – w polsce jak ktos jezdzi tylko w miescie to jedynie bajer

  2. Skrzynie 6-cio biegowe to w sumie jedynie bajer mający tak naprawdę zmniejszyć emisję spalin przy 50 km/h gdy ekoterroryści dokonują pomiaru. W rzeczywistości to nic fajnego. Obecnie sam mam auto (niestety nie BMW tylko Passata 1.9 AVF 130 KM) z 6-cio biegową skrzynią i tak naprawdę nie ma oszczędności w porównaniu ze skrzynią 5-cio biegową. Nawet na autostradzie nie wychodzi mniej gdyż przy prędkości ok 150 km/h obroty silnika zrównują się dla obu skrzyni i jest to samo spalanie. Wg. mnie skrzynia 6-cio biegowa jest nawet gorsza zwłaszcza gdy jeździ się dużo po mieście – te machanie lewarkiem może wykończyć człowieka :). Nie jest też super gdy jeździmy po drogach lokalnych o dużym natężeniu, gdy prędkość przemieszczania to ok 80 – 90 km/h. Aby szybko coś wyprzedzić w skrzyni 6-biegowej lepiej wykonać redukcję na niższy bieg, a 5-cio biegowa da radę pociągnąć. Wcześniej uważałem skrzynię 6-tkę za coś fajnego, ale jak trochę pojeździłem to wolałbym mieć w swoim aucie 5-cio biegową.
    Korzystając z okazji zapraszam na długi weekend majowy do słonecznej, nadmorskiej miejscowości Międzyzdroje.

  3. Miłosz pisze: że 6tka to nadbieg
    Maj: pisze że to wachlowanie biegów i wskazuje, że zmienione są przełożenia na każdym biegu. (do tego jeszcze podaje przykład na Passacie porażka)

    MOże by tak przytoczyć prawdziwe dane każdego przełożenia i byłoby jasno a nie wróżenie z fusów 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *