Dane techniczne BMW E46 I edycja (1998 – 2001):
Model | Pojemność | Moc | Skrzynia | Prędkość maksymalna |
Przyśpieszenie 0-100 km/h |
Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|
E46 316i | 1895 ccm3 | 105 KM | automat 4 biegowa | 200 km/h | 12.40 s | 7.80 l / 100 km * |
E46 316iA | 1895 ccm3 | 105 KM | automat 4 biegowa | 194 km/h | 13.60 s | 8.90 l / 100 km * |
E46 318i | 1895 ccm3 | 118 KM | man. 5 biegowa | 206 km/h | 10.40 s | 7.90 l / 100 km * |
E46 318iA | 1895 ccm3 | 118 KM | automat 4 biegowa | 202 km/h | 12.20 s | 9.10 l / 100 km * |
E46 320i | 1991 ccm3 | 150 KM | man. 5 biegowa | 219 km/h | 9.90 s | 8.90 l / 100 km * |
E46 320iA | 1991 ccm3 | 150 KM | automat 5 biegowa | 216 km/h | 10.90 s | 10.00 l / 100 km * |
E46 320d | 1951 ccm3 | 136 KM | man. 5 biegowa | 207 km/h | 9.90 s | 5.70 l / 100 km * |
E46 323i | 2494 ccm3 | 170 KM | man. 5 biegowa | 231 km/h | 8.00 s | 9.00 l / 100 km * |
E46 323iA | 2494 ccm3 | 170 KM | automat 5 biegowa | 228 km/h | 9.00 s | 10.00 l / 100 km * |
E46 325i | 2494 ccm3 | 192 KM | man. 5 biegowa | 240 km/h | 7.20 s | 9.10 l / 100 km * |
E46 328i | 2793 ccm3 | 193 KM | man. 5 biegowa | 240 km/h | 7.00 s | 9.00 l / 100 km * |
E46 328iA | 2793 ccm3 | 193 KM | automat 5 biegowa | 235 km/h | 8.10 s | 10.10 l / 100 km * |
E46 330i | 2979 ccm3 | 231 KM | man. 5 biegowa | 250 km/h | 6.50 s | 9.10 l / 100 km * |
E46 330iA | 2979 ccm3 | 231 KM | automat 5 biegowa | 247 km/h | 7.00 s | 9.90 l / 100 km * |
E46 330xi | 2979 ccm3 | 231 KM | man. 5 biegowa | 247 km/h | 6.60 s | 9.90 l / 100 km * |
E46 330xiA | 2979 ccm3 | 231 KM | automat 5 biegowa | 242 km/h | 7.40 s | 10.70 l / 100 km * |
Dane techniczne BMW E46 II edycja (2001 – 2005):
Model | Pojemność | Moc | Skrzynia | Prędkość maksymalna |
Przyśpieszenie 0-100 km/h |
Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|
E46 316i | 1796 ccm3 | 115 KM | man. 5 biegowa | 206 km/h | 10.90 s | 7.10 l / 100 km * |
E46 316iA | 1796 ccm3 | 115 KM | automat 5 biegowa | 196 km/h | 11.90 s | 7.60 l / 100 km * |
E46 318i | 1995 ccm3 | 143 KM | man. 5 biegowa | 218 km/h | 9.30 s | 7.20 l / 100 km * |
E46 318iA | 1995 ccm3 | 143 KM | automat 5 biegowa | 214 km/h | 10.20 s | 8.40 l / 100 km * |
E46 318d | 1951 ccm3 | 115 KM | man. 5 biegowa | 204 km/h | 10.70 s | 5.60 l / 100 km * |
E46 320i | 2171 ccm3 | 170 KM | man. 5 biegowa | 226 km/h | 8.30 s | 8.90 l / 100 km * |
E46 320iA | 2171 ccm3 | 170 KM | automat 5 biegowa | 223 km/h | 9.30 s | 9.40 l / 100 km * |
E46 320d | 1995 ccm3 | 150 KM | man. 5 biegowa | 216 km/h | 8.90 s | 5.60 l / 100 km * |
E46 320dA | 1995 ccm3 | 150 KM | automat 5 biegowa | 213 km/h | 9.10 s | 6.90 l / 100 km * |
E46 325i | 2494 ccm3 | 192 KM | man. 5 biegowa | 240 km/h | 7.20 s | 9.00 l / 100 km * |
E46 325iA | 2494 ccm3 | 192 KM | automat 5 biegowa | 237 km/h | 8.30 s | 9.50 l / 100 km * |
E46 330i | 2979 ccm3 | 231 KM | man. 5 biegowa | 250 km/h | 6.50 s | 9.10 l / 100 km * |
E46 330iA | 2979 ccm3 | 231 KM | automat 5 biegowa | 247 km/h | 7.00 s | 9.60 l / 100 km * |
E46 330i SMG | 2979 ccm3 | 231 KM | sekwencyjna SMG 0 biegowa | 250 km/h | 6.50 s | b. d. |
E46 330xi | 2979 ccm3 | 231 KM | man. 5 biegowa | 247 km/h | 6.60 s | 9.60 l / 100 km * |
E46 330xiA | 2979 ccm3 | 231 KM | automat 5 biegowa | 242 km/h | 7.40 s | 10.30 l / 100 km * |
Pełne dane techniczne modelu E46 znajdziesz na stronie www.bmw-tech.pl.
320d po lifcie 150 km ma 6 biegów
Na pewno było również 320d 150 KM z 5-cio biegową skrzynią po lifcie z 2002 roku. 6-cio biegowa była dopiero od marca 2003 tak wychodzi z realoem. 6cio biegówka to jest typowy nadbieg – dla oszczędności paliwa – przy 2000 rpm masz około 110 na liczniku, przy 3000 rpm 168 km/h 🙂 takie auto idealnie nadaje sie na nimieckie autostrady – w polsce jak ktos jezdzi tylko w miescie to jedynie bajer
SMG szybsze niż manual? Może na papierze…
Skrzynie 6-cio biegowe to w sumie jedynie bajer mający tak naprawdę zmniejszyć emisję spalin przy 50 km/h gdy ekoterroryści dokonują pomiaru. W rzeczywistości to nic fajnego. Obecnie sam mam auto (niestety nie BMW tylko Passata 1.9 AVF 130 KM) z 6-cio biegową skrzynią i tak naprawdę nie ma oszczędności w porównaniu ze skrzynią 5-cio biegową. Nawet na autostradzie nie wychodzi mniej gdyż przy prędkości ok 150 km/h obroty silnika zrównują się dla obu skrzyni i jest to samo spalanie. Wg. mnie skrzynia 6-cio biegowa jest nawet gorsza zwłaszcza gdy jeździ się dużo po mieście – te machanie lewarkiem może wykończyć człowieka :). Nie jest też super gdy jeździmy po drogach lokalnych o dużym natężeniu, gdy prędkość przemieszczania to ok 80 – 90 km/h. Aby szybko coś wyprzedzić w skrzyni 6-biegowej lepiej wykonać redukcję na niższy bieg, a 5-cio biegowa da radę pociągnąć. Wcześniej uważałem skrzynię 6-tkę za coś fajnego, ale jak trochę pojeździłem to wolałbym mieć w swoim aucie 5-cio biegową.
Korzystając z okazji zapraszam na długi weekend majowy do słonecznej, nadmorskiej miejscowości Międzyzdroje.
BMW E46 is the best!
Miłosz pisze: że 6tka to nadbieg
Maj: pisze że to wachlowanie biegów i wskazuje, że zmienione są przełożenia na każdym biegu. (do tego jeszcze podaje przykład na Passacie porażka)
MOże by tak przytoczyć prawdziwe dane każdego przełożenia i byłoby jasno a nie wróżenie z fusów 🙂