BMW E46 to trzydrzwiowa wersja BMW serii 3 w wersji E46.

Srebrne E46 - jeden z najładniejszych kolorów
Srebrny – jeden z najładniejszych kolorów dla wersji Coupe

Jest to bardzo ciekawa wersja E46. Tak samo jak w E36 – poprzedniku tego modelu występowały dwie wersje trójdrzwiowe – coupe i compact. Coupe jest tą dłuższą wersją i nawiązuje do aut o klasę wyższą niż wywodzi się E46 czyli klasę średnią. Pomysł zbudowania samochodu coupe z auta klasy średniej bez skracanie nadwozia jest bardzo udany – świadczy o tym „skopiowanie” w późniejszym czasie tego rozwiązania np. przez Peugeot-a 406 (406 Coupe). A obecnie nawet przez inne auta niemieckie tj. VW Passat B6 w wersji Coupe.

Przód BMW E46 w wersji Coupe

Tak samo jak w poprzedniku E46 – czyli E36 – wersja Coupe posiada bardzo ładnie wyglądające  przednie szyby bez ramek. W samochodach tych tak samo jak w większości kabrioletów szyba przednia niema ramki i styka się bezpośrednio z uszczelką drzwiową. To rozwiązanie wymaga niezwykłej dokładności produkcji. Po otwarciu drzwi prezentują się bardzo ładnie – jak w sportowym samochodzie.

Ceny E46 są nieco wyższe niż standardowego modelu 5-cio drzwiowego. Bierze się to nie tylko z faktu że model Coupe później wszedł do sprzedaży (początkowo razem z limuzyną E46 sprzedawano jeszcze E36 Coupe) lecz po prostu z większego popytu na ten model i jednak mimo wszystko średniego mniejszego zużycia tych aut w stosunku do limuzyny. Ceny E46 Coupe w Polsce zaczynają się od 20 000 zł jednak egzemplarze te nie rzadko mają jakieś ukryte wady. Ceny ładnego egzemplarza za zachodzie zaczynają się od 7000 EURO. Jeśli chcemy kupić takie coupe sensowym budżetem wydaje się 30 000 zł.

Szyby bez ramek – tak jak powinno być w coupe

BMW E46 Coupe mają w dowodzie rejestracyjnym wpisanych 5 miejsc (2 z przodu + 3 z tyłu) jednak na wygodną podróż mogą liczyć jedynie dwaj pasażerowie z tyłu co widać na zdjęciu obok. W aucie tym nie ma z tyłu pasów bezpieczeństwa prowadzonych od środka pojazdu jak w większych modelach BMW.
W BMW E46 występuje zarówno tapicerka z wysokiej jakości materiału sztucznego jak i ze skóry naturalnej. Fotele mogą być sterowane elektrycznie lub ręcznie.

Tylne siedzenia E46 z rozłożonym podłokietnikiem

Obydwa rodzaje tapicerek mają swoje wady i zalety. Do największych wad skóry należy jej nagrzewanie się na słońcu i nieprzyjemnie zimne uczucie podczas siadania na taki fotel w zimie.

Tylne siedzenia E46 Coupe – biała tapicerka skórzana

W E46 większą trwałość ma tapicerka skórzana. Często jednak jak w każdym samochodzie przeciera się lewy bok fotela kierowcy… jeśli podczas oglądania auta natrafimy na egzemplarz z takim defektem nie wierzmy sprzedającemu że ma on poniżej 300 000 km.

16 comments on “E46 Coupe

  1. „Tak samo jak w E36 – poprzedniku tego modelu występowały dwie wersje trójdrzwiowe – coupe i compact.”

    Kto to pisał? Coupe to coupe, a compact to compact! I przede wszystkim coupe jest dwudrzwiowe!

  2. Jak można mieszać coupe z compact’em?!!! To są dwa zupełnie odmienne modele. Coupe to sportowa odmiana i jest dwudrzwiowa!!!

  3. Całkowicie zgadzam się z „JA” – Coupe to Coupe, a nie ćwierć-coupe, czyli compact. Coupe ma 2 drzwi i klapę bagażnika, a Compact ma klapę typu liftback(z szybą), więc jest 3-drzwiowy.

  4. Mam pytanie do ludzi którzy mieli styczność z E46 z początku produkcji. Czy te egzemplarze nie mają problemów z uszczelkami drzwi jak E36? Czy są lepiej wykonane niż limuzyna tak jak było w E36?

  5. niema problemu z uszczelkami, ładnie i gładko szyba sunie w górę i dół mimo upływu czasu szyby tylne w coupe e46 są uchylne jak w e36 tyle że sterowane elektrycznie

  6. a jeżeli chodzi o e46 compact to jest to wersja hatchback – nie porównywać

  7. Compact to pół beemki,nie to pies ni to wydra.Nie polecam:))

  8. Nie rozumiem ludzi którzy kupują stare wypierdziane nijak wyglądające E46 coupe z Niemiec od 10 właścicieli po 5 wypadkach jak można w podobnej cenie mieć ładniejsze, ciekawie wyglądając zwracające uwagę autko jak Hyundai Coupe z przebiegiem 90 000 km a nie np 290 000 km albo 390 000 km po Niemcu.
    Kupowanie takiego starego trupa tylko dlatego że jest to BMW nie ma żadnego sensu jak można mieć coś od pierwszego właściciela do tego wyglądające oryginalne (nie chodzi o napis BMW ORIGINAL pod maską)

  9. Hyundai Coupe jest autem dla człowieka statysty który żyje bo żyje. Najbardziej nijakie auto jakie jeździ po drogach, na pierwszy rzut oka widać że jest to coupe zrobione na siłę z podzespołów z których nie dało by się zrobić nawet najsłabszej klasy małego miejskiego autka dla 16-sto latka. Nawet 126-P i Yugo Koral mają więcej klasy i sportowych cech niż ten Hyundai, a Matiz to przy nim klasa trzy oczka wyżej. HYUNDAI-U!!! WSTYDŹ SIĘ SWOJEGO PSEUDO COUPE.

  10. Hehe, dla statysty to jest e46. Na allegro e46 coupe jest 377 modeli. Hyundai Coupe wszystkich generacji razem 228 a generacji o której mówię… 60. Być może ja nie chce mieć auta takiego ja ma co drugi dresik w bloku tylko coś oryginalnego???
    A co do sportowych cech Hyundaia Coupe to:
    – silnik V6
    – 6 cio biegowa skrzynia biegów w modelu z silnikiem V6
    – dwie rury wydechowe z tyłu, jedna z lewej druga z prawej – tak jak przerabiacie swoje wieś e46 🙂 my mamy to w standardzie
    – fotele kubełkowe – super trzymanie boczne – nie to co w e46 – jakby były wyprofilowane to by tyłek grubego dojcza nie wszedł :D:D
    – sportowy wygląd jak Eclipse, i inne auta typowo sportowe a nie jakaś przeróbka z sedana jak E46
    – fabryczny spoiler (nie trzeba wiercić dziur w błotnikach jak robią wieśniaki w e46)
    – Hyundai Coupe jest niższy o około 3 cm – dlaczego obniżacie swoje bmki? 🙂

  11. Pewnie, że lepiej mieć zadbane e46 (oczywiście nie taki syf jak dresy spod bloku) niż jakiegoś hyundai’a. BMW to marka a hyundai zabawka dla ubogich.

  12. Lepszy Hyundai Coupe ŻAL MI cie NAPRAWDE to co żeś tu naskrobał świadczy o tym jaki jesteŚ „Pimpuś” V6 prosze cie nie rozśmieszaj mnie v6 to ma galant a nie a nie te twoje paści! ;d co do rur to mozesz miec ich nawet cztery i wiecej w zimie na mrozie to i tak widac ile z tego „pracuje ;p …. a 3cm to masz w gaciach ;p wiec 3maj sie i zapmij pasy . BMW to klasa sama w sobie wiem cos o tym bo sama takim jeżdze a jak widze nieraz leszczy w tych pseudo sportowych wozach to mam dosc do domu chłopcy …. buahaha! sory panowie że sie Wam tu wciełam w konwersacje nie moglam już dlużej . ALE JUZ TAKA MOJA SU……..A NATURA POZDROWIĄKA I BUZIAKI DLA ZAPALEŃCOW Z BMW!!!:))

  13. W 2008 roku kupiłem takie BMW Coupe, z samochodem ciągle jakieś problemy a to hałasował dyfer a to zawieszenie musiałem robić… w 2011 pozbyłem się tego auta, niestety przez 3 lata dołożyłem do niego 10 000 zł. Auto o niskiej reputacji – wiadomo jak się kojarzy. Kupiłem go bo było zachwalane na forach ale to niestety to brednie – auto jest tak samo awaryjne jak inne. W zeszłym roku kupiłem Volvo C70 – rok jazdy i 30000 km zrobione nie musiałem wymieniać nawet klocków hamulcowych… BMW? Nigdy w życiu.

  14. compact jest lepszy niż coupe, mniej opatrzony, mniej dresiarski, lepiej się prowadzi, jest lżejszy i łatwiej manewrować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *