Zapewne wiele osób które chcą kupić teraz BMW E46 zastanawia się czy nie kupić większego modelu BMW E39. Możemy mieć większe auto, częściej z lepszym wyposażeniem (wszak takie elementy jak elektryczne podgrzewane fotele, TV, skórzana tapicerka częściej występowały w E39 mimo że jest to starszy model) i dostępnymi większymi silnikami (w E39 największy dostępny silnik ma aż 286 KM i 4.4 litra pojemności!) w którym największy dostępny silnik w pierwszej edycji to 2.8 litra a w drugiej znacznie droższej 3 litry…
E39 na pewno jest ciekawym konkurentem modelu E46 – oferuje większy komfort więcej miejsca w środku pojazdu lecz niestety ma także swoje wady. Przede wszystkim E39 w cenie E46 to często starsze auto. Model E39 produkowany był od 1995 roku (model E46 aż 3 lata później) – E39 było częściej kupowane przez firmy jako auto dla prezesa który robił wiele km rocznie co skutkuje większym zużyciem takiego pojazdu – auto prezesa często robi po 60 000 km rocznie co oznacza że po 4 latach eksploatacji mamy już 240 000 km przebiegu – ile będzie w aucie 10 – 15 letnim?
E46 częściej kupowały osoby prywatne, nieźle zarabiające osoby na zachodzie mogły sobie pozwolić na zakup E46 – rzadziej rodzina kupiła E39.
Do tego wizualnie E39 wygląda jednak trochę bardziej staro przy E36. Zapewne za 10 lat E39 będzie wyglądało przy E46 jak dziś BMW E34 przy E36.
Wspomnieliśmy na początku tego artykułu o większych silnikach: zgoda 540i jest dostępne często w cenie 328i lecz spalanie w mieście tych pojazdów rożni się znacząco. O ile BMW E46 328i zadowoli się spokojnie 12 litrami benzyny na 100 km na tym samym odcinku 540i lekko spali 18 litrów benzyny. Koszty paliwa przy jeździe miejskiej są więc 50% wyższe. Na trasie ta różnica lekko spada ale i tak 10 litrów benzyny w 540i tak łatwo osiągnąć jak 8 litrów w 328i, 25% wyższe spalanie to też znaczna różnica. Kupując więc auto należy zastanowić się czy rzeczywiście przy przebiegach rzędu 20 000 km będziemy skłonni płacić 11700 zł zamiast 8200 zł rocznie za paliwo. Oszczędność 4000 zł rocznie to równowartość dobrych wakacji dla dwóch osób bądź kompletu ogumienia na zimę i lato… czy to wszystko jest warte odrobinę większego auta i trochę lepszego komfortu? Moim zdaniem nie.
Dlatego E46 to idealne auto mimo że E39 czasem w tej samej cenie jest lepiej wyposażone i ma lepszy silnik zaletą E46 są niższe koszty utrzymania. Nie będzie więc żadną oszczędnością zakup tańszego E39 jeśli obok możemy kupić droższe o parę tyś pln E46 – różnica zniweluje się po paru miesiącach użytkowania a po dłuższym okresie E46 będzie tylko „oszczędzać” np na nowszy model…

16 comments on “E46 czy E39

  1. BMW E39 jest znacznie fajniejsze jak E46… tylko trzeba mieć więcej kasy niż na E46. Dużo więcej. Jeśli ktoś ma kasę to kupuje E39.

  2. E39 jest teraz nawet trochę TAŃSZE niż E46 ale na początek zazwyczaj trzeba dużo więcej włożyć i wychodzi prawie na to samo albo i E39 droższe. Tylko BMW E39 ma jednak trochę lepsze blachy i jak ktoś chce mieć dłużej to prędzej wytrzyma E39 15 lat niż E46 któremu mogą polecieć progi.

  3. Chłopaki ja jakoś jeżdżę na co dzień E39 mojego męża i nie narzekam że za duże to Wy też dacie radę nie wymiękajcie!

  4. e39 dużo pali i ma 11s do 100 a e46 mniej pali a ma 9s do 100

  5. E39 dużo pali? Tylko że E39 jest duże i bezpieczne a w E46 w razie kolizji jest jak w maluchu, głowa w kolanach kierownica w twarzy pasażera z tyłu siedzącego za kierowcą, progi się łamią bo korozja, fotele się od podłogi odrywają masakra. Poza tym 528i jedzie ładnie i nie pali dużo. Jak Cie nie stać na paliwko kup sobie seicento!

  6. Co wy tu porównujecie? E39 to segment E a E46 to segment D.Jak można porównywać auta z innej półki?A co do spalania..nikt nie każe Wam kupować E39 z paliwożernym silnikiem 4,4 litra,można kupić 530D,które pali około 9-10 litrów ropy w mieście.Sam jeżdżę E46,ale ze względu na znacznie lepszy komfort podróżowania w tej chwili zdecydowałbym się na „piątkę”.Pozdrawiam.

  7. 11s do 100? moje e39 2.0 l 150km do setki łapie w 9,63 s. pozdrawiam

  8. A JA MIALEM E39 525IA M54Z 03R EXCLUSIV TOURING A MAM TERAZ E46 TOURING I WOLE E45 SPRYTNE I KOMPAKTOWE PARDZO FAJNIE SIE PROWADZ LEPIEJ JNIZ E39 CIEZKI KARAWAN ! ALE CO KTO LUBI POLECAM E46 !

  9. e46 to segment C premium, e39 jest wyżej – analogicznie jest większe:] ja wole e46 (a, im mniej drzwi tym lepiej;)

  10. Moim zdaniem E46 i E39 są porównywalne… E39 jest porządniejsze i lepiej wyposażone, ale droższe. Ma mocniejsze silniki, ale więcej pali. Krótko mówiąc, ich różnice wyrównują się i to zależy od tego, co kto woli. Jak komuś bardziej zależy na porządnym wyposażeniu, mocnym silniku, lepszych osiągach, większym prestiżu i większej limuzynie, niech kupuje E39. A jak komuś zależy bardziej na oszczędności, niż na jakości auta, idealnym wyborem jest E46. Ja sam za niedługo będę kupował swoje pierwsze auto i jedną z głównych propozycji, jakie rozważam jest właśnie BMW E46.

  11. E39 wcale nie jest droższe E46 raczej jest z tego wzgledu że o 3 lata młodsze od e39 i tu rocznik bije cenę wiekszość e39 z poczatków produkcji lata 96- 98 e46 pocz produkcji dopiero 98rok

  12. zdecydowanie jezeli chodzi o diesela to wybrałbym bmw e 39 525 tds poniewarz ten silnik nie jest Zbyt mocny pali około 9 – 12 l ropy ale masz pewnosc ze ci nie zdechnie a e 46 jest ekonomiczny i strasznie wadliwy e 39 wbardzo dobrym stanie kupisz za 7 -8 tys a e 46 za 10 -13 i to w nie ciekawym stanie 🙁 ekonomiczne e46 nie zawsze nadaje sie do jazdy … predzej do lansu bo jest sportowe a e39 ma lepszego diesela jak mercedes w 124 wiec sie zastanówcie co lepiej kupić ??

  13. Podstawowa sprawa to mówimy o starszej 5-tce i nowszej 3-ce. Porównanie E-46 z 60/61 byłoby bardziej zasadne i wtedy wiadomo że piąteczka może być lepsza bo np. lepszy komfort. Jednak na E-39 bym auta nie zamienił, dziękuje nie będę się cofał generacje wstecz. A tak wogule to kocham swoją „3” bo jest lekka i mogę szybciej w zakręty wchodzić niż 5 czy 7.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *