W naszych BMW E46 które pokonują wiele km dziennie przez wiele lat bezawaryjnie zapominamy o bardzo prostym elemencie silnika jakim są świece zapłonowe. Żywotność zwykłych świec zapłonowych to 20 000 – 30 000 km. Świece platynowe wytrzymują do 100 000 km. Stare świece zapłonowe to:

  • większe spalanie
  • gorsze osiągi (spadek mocy maksymalnej nawet o 10% przy przebiegu 50 000 km)
  • większe zużycie układu zapłonowego (w E46 głównie cewek które są drogie w zakupie)
  • dłuższe odpalanie (trzeba dłużej „kręcić” rozrusznikiem by samochód zapalił)
  • wypadanie zapłonów – nierówna praca silnika – wyczuwalna zwłaszcza na biegu jałowym


Jakiej firmy świece zapłonowe?

Do tej pory do samochód BMW polecane były głównie świece NGK. Niestety ostatnimi czasy NGK są produkowane we Francji co – zdaniem wielu mechaników – negatywnie wypłynęło na jakość tych świec. Odradzamy więc zakupy świec NGK „Made In France”.

Polecamy świecie firmy DENSO oraz BERU które BMW często stosuje na pierwszy montaż

Oczywiście przed kupnem świec należy sprawdzić w katalogu jaki dokładnie typ pasuje do naszego auta

4 comments on “Świece zapłonowe – bardzo ważny element

  1. Z tymi świecami to coś jest na rzeczy. Ja zmieniam średnio co 20 000 km kumpel od zakupu zrobił 50 000 km i choć takie same auta to moje jest wyraźnie szybsze.

  2. Wg mnie najlepiej świecie wymieniać razem z olejem. Koszt nie duży a cewki zapłonowe na pewno wytrzymają dłużej no i na nówkach świecach zawsze mi auto mniej paliło jak miałem benzynę – teraz mam diesla 320d i świec nie wymieniam 🙂

  3. Bez jaj z tą wymianą świec co 20 000 km. Ja zmieniałem moje po 40 000 km i były jak nowe! Po wymianie zero różnicy i przerwa na nowych i starych była TAKA SAMA!

  4. Jak sie nie katuje na zimnym, to i świece dłużej pociągną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *