Największą konkurencją dla BMW E46 są Mercedes-Benz W203, Audi A4, Volvo S60, Jaguar X-Type, Lexus IS:

  • Audi A4 B5 oraz B6
  • Alfa Romeo 156/159
  • Cadillac BLS
  • Citroën C5
  • Fiat Croma
  • Ford Mondeo
  • Ford Cougar (dla E46 Coupe)
  • Honda Accord
  • Hyundai Sonata
  • Kia Magentis
  • Lancia Lybra
  • Mazda 6
  • Mercedes Klasy C
  • Nissan Primera
  • Opel Insignia
  • Opel Vectra
  • Peugeot 406 (406 Coupe dla E46 Coupe)
  • Peugeot 407
  • Renault Laguna
  • Škoda Superb
  • Saab 9-3
  • Subaru Legacy
  • Toyota Avensis
  • Volkswagen Passat

Jednym z najmocniejszych konkurentów niewątpliwe jest Lexus IS i wspomniany wyżej Mercedes Klasy C. Oba te auta dysponują oczywiście napędem na tylną oś. Konkurencja dysponująca napędem na przednią oś to tania alternatywa dla samochodów klasy średniej z napędem na tylną oś – nie jest więc ich bezpośrednią konkurencją bo auta FWD są znacznie tańsze niż RWD. Do prawdziwych więc konkurentów BMW E46 należałoby zaliczyć jedynie auta klasy premium z segmentu D posiadające napęd na tylną oś.

9 comments on “Konkurencja

  1. Fajna stronka tylko insignia chyba nie moze konkurowac z e46 to przeciez zupelnie inna liga cenowa mysle ze ktos kto ma w portfelu na insignie raczej bedzie patrzyl na e90! Pozdro 🙂

  2. Dla mnie największym konkurentem dla E46 wśród tanich modeli jest Peugeot 406 – wykonanie pierwsza klasa, komfort lepszy niż w E46 i wyposażenie modelu za 15 000 zł nie porównywalne no i silnik 3.0 mamy bardzo dostępny i częsty. A w środku wygląda bardzo ładnie… no i coupe też jest i to ładniejsze niż E46.

  3. Posiadam Audi B6 i w życiu nie zamieniłbym go na żadne E46. Powodów jest kilka. Po pierwsze brak fajnych silników w E46, albo mamy 6-cio cylindrów-ki z których jedynym sensowym jest ten największy – a nie każdy potrzebuje 200 KM. W swoim A4 mam bardzo fajny motor 1.8 T, którym silnikiem który ma 150 KM spalę w E46 7,5 litra?? Żadnym! Ano może jakimś dieslem 🙂 Ale mówimy o benzynie. Uznaję tylko benzynę a niestety bmw spóźniło się o 10 lat z wprowadzeniem silników turbo do samochodów benzynowych. Zobaczcie teraz wszystkie nowe auta: wszystkie mają turbo, nawet Ople. Po drugie w swoim Audi A4 mam ESP który działa bardzo fajnie i zwiększa bezpieczeństwo zimą, żeby mieć jakiś podobny system w e46 musiałbym szukać auta z DSC a praktycznie żadnego go niema. Poza tym: stylistyka! A4 wygląda elegancko E46 buracko. Do tego coraz częściej widzę zakwitające po zimie e46, b6 nie ma takiego problemu. Mało argumentów? Jeszcze nikt nie sprzedaje swojej 3-ki i nie kupuje B6? To zobaczcie na ceny E36 które całkowicie się skundliły, nawet obiektywnie ładne auta sprzedawane są za bezcen! A zobaczcie na ceny A4 B5? No i co? Audi to teoretycznie gorsza marka niż BMW (tak mówią posiadacze BMW) ale co mówią Wam ceny samochód używanych? Dla mnie mówią coś odwrotnego! P.S. tez kiedyś miałem BMW, model E30 sprowadzony jeszcze przed unią do PL po lekkim wypadku, włożyłem kupę kasy, potem mi zakwitło po zimie sprzedałem za 8 000 zł co było wtedy marnymi groszami – 80 tki z 1990 kosztowały wtedy kilkanaście tysięcy zł i żałuje. Dlatego tylko Audi.

  4. co do konkurencji to powiem wam cos na temat RDZY: byc moze czasami zdarza sie ze jakies e46 ma troche rdzy nawet jesli nie mialo wypadku, zwlaszcza sprzed liftu… ale ale… to juz nie sa auta takie mlode a chcialbym zebyscie zobaczyli jaguara x type co sie w tym aucie potrafi dziac to szkoda gadac, a to w koncu jaguar

  5. na rynku sportowych limuzyn za 30 000 pln zrobiło się ostatnio gorąco… można za tę kase kupic bardzo ładne 330i e46 coupe, sedana czy kombi – jak ktoś chce… ale można też kupić alfe 156 GTA! No i które autko lepsze? alfa ma 250 km, bardzo ladne skory w srodku i bywa ze ma ponizej 100 000 km – auto z polskiego salonu bezwypadkowe. Ja bym sie zastanowil

  6. Jeśli chodzi o porównanie A4, jak rozumiem wersji B6 z E46 to trzeba przyznać że o dziwo, BMW dorównuje kroku Audi. W tej generacji bawarski producent wreszcie zrozumiał że nie można produkować samochodów mocnych bez napędu na 4 koła (Audi zawsze miały modele Quattro). Napęd na obydwie osie to wymagany atrybut samochodu ludzi aktywnych – ludzi, którzy w zimie jadą na narty w góry, ludzi którzy nie będą zmieniać drogi gdyż jest zaśnieżona, ludzi którzy nie będą nigdy pchać samochodu w zimie bo to zwyczajnie wstyd…
    Silniki 2.5, 2.8 litra oraz 3.0 litry to bardzo udane jednostki napędowe. Powiedziałbym nawet że w B6 brakuje czegoś pomiędzy 3.0 220 KM a mniejszymi jednostkami. Plusem jest na pewno 1.8 T, którego nie ma w E46 – doładowane motory weszły dopiero w dużo późniejszych generacjach (BMW po raz kolejny zrozumiało coś po czasie).
    Jako fan marki Audi zawsze będę chwalił A4-ki, ale ta generacja serii 3 jest wyjątkowo udana i naprawdę stanowi konkurencję, które niemożna się wstydzić. E46 to godny konkurent dla znakomitego samochodu jakim jest A4 B6.

  7. Zapraszam do zapoznania się z silnikami benzynowymi w BMW po lifcie 1.8 115km lub 2.0 R4 143km na valvetronicu…silniki bardzo dobre, spalanie e granicach 7 do 8 l/100. Jarku więc proponuje zapoznać się z lektura BMW gdyż miałem b6 i kultura pracy silnika chowa się do Bmw pozatym auta po lifcie bez DSC nie widziałem:-D

  8. PaNowie doskonałe osiągi 328i, 325i, 330i, 330d to niezaprzeczalny fakt, który z nich czyni super samochody. Tylny napęd również klasyfikuje go w zupełnie innej klasie aut: razem z Lexusem IS220 a nie obok Toyoty Avensis…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *