bmw-e46-mini

BMW 320d to jedno z najciekawszych obecnie aut używanych. Egzemplarze z początku produkcji można już zakupić za 20 000 zł. Czy rzeczywiście zakup diesla BMW serii 3 to kusząca propozycja?

Ekonomiczny sportowiec

BMW E46 w wersji 320d pojawiało się w sprzedaży w 1998 roku. Początkowo silnik dysponował maksymalną mocą 136 KM. Auto było bardzo dynamiczne. Przyśpieszenie od zera do 100 km/h zajmowało mu 9.9 sekundy i osiągało prędkość maksymalną 207 km/h. W 2001 roku 320d otrzymało nowy silnik diesla o mocy 150 KM. Samochód stał się jeszcze bardziej dynamiczny. 100 km/h osiągał już po 8.90 sekundy od startu. Mimo wszystko obie te wersje nie miały dużego apetytu na paliwo. Wg danych technicznych BMW 320d zarówno z nowszym jak i słabszym-starszym silnikiem zadowala się średnio około 5,5 litra oleju napędowego na 100 km! Spalanie na poziomie Passatów i Audi A4 z silnikiem 2.0 TDI w samochodzie tylko napędowym? To właśnie oferuje 2.0 diesel BMW. Tyle także powinno palić średnio BMW 320d w dobrym stanie. Nie wierzmy ludziom którzy uważają że to auto musi pali 6-7 litrów. Jeśli tak im spala – auto posiada usterki.

Luksusowe wnętrze

Wnętrze BMW 320d jak przystało na BMW – mimo upływu wieku – jest bardzo nowoczesne i luksusowe. Skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, elektryczne sterowanie fotelami to nie rzadkość w tym modelu.

wnetrze-bmw-320d

Znaczek na środku nie pozwala zapomnieć że znajdujemy się w samochodzie z jednej z najbardziej prestiżowych niemieckich marek.

Samochód który się nie starzeje

Trzeba przyznać że po modelu E46 w ogóle nie widać wieku. Mimo że najstarsze egzemplarze mają już po 12 lat auto do dziś wygląda jak nowe.

bmw-320d

Sportowe kombi?

BMW 320d występuje nie tylko w wersji sedan. Możemy go również kupić w wersji kombi. Niestety wersje kombi na rynku wtórnym póki co są trochę droższe. BMW 320d TOURING (oznaczenie kombi) produkowane jest od 2001 roku.

bmw-320d-kombi

17 comments on “BMW 320d

  1. 320d to najlepszy model E46. Więcej niż 2.0 w dieslu nie potrzeba do sportowej jazdy!

  2. „BMW 320d TOURING (oznaczenie kombi) produkowane jest od 2001 roku.”

    A ja moje E46 Touring pochodzi z 2000 roku 🙂

  3. czy 320d był motowane w coupe przed liftem, w ogóle czy w coupe przedliftingowym były jakieś diesle?

  4. Diesle w E46 Coupe pojawiły się jakoś późno – pod koniec produkcji – bardzo rzadko są więc spotykane na rynku samochodów używanych. Poza tym diesel i coupe to moim zdaniem bardzo nie pasuje.

  5. zamiast kupować e46 diesel które nie wiadomo czym jest lepiej kupić porządne Audi TDI! Takie np 1.9 110 km B5, diesel ma być trwały i takie jest Audi. Zobaczcie co się stało z E36?? Teraz więcej ich już jest na szrotach, a jak się spotka na drodze to zawsze pordzewiałe, zniszczone albo co gorsza zwieśniaczone :/ a diesel jest tańszy niż 325i benzyna – dlaczego? Bo już 10 lat temu były z nimi problemy a teraz to już kompletny złom! Jak ktoś miał 5 lat temu TDS to tylko naprawiał! Tak samo będzie zaraz (o ile już nie jest) z właścicielami 320d i 330d w e46. Audi robi niezawodne diesle, zobaczcie ile jeździ 1.9 tdi. To są te same silniki co Volkswagen, nie wysilone jednostki a bardzo oszczędne – zobaczcie dane techniczne 3,7 litra w trasie!! BMW diesel to pomyłka…

  6. co do volkswagenów nie mam nic ale bmw e46 jest ciekawsze od audi czy volkswagena i na dzień dzisiejszy nie kupił bym tego złomu bo tam wiecznie się coś psuje bo widzę jak mój sąsiad siedzi w garażu i naprawia to złomostwo .

  7. do Piotrek 1.9 TDI , kolego-co ja piszę baranie jeden, Tds z Bmw i Tdi z Audi,to są całkiem inne konstrukcje, ba nawet obecny w Bmw 320d diselek nijak ma sie do starych w/w Tds-ów,ale co ty o tym mozesz wiedziec zaslepiony miłoscią do koncernu VW/Audi ,dla ciebie byle gówn… jest cudem byle miało znaczek VW lub Audi, jak moczysz sie po nocach na samą mysl o Beemce i jak cie nie stac na Bmw to najlepiej jechac po tej firmie ,tak ?,to twój sposób dowartosciowania sie ,juz masz dosc tych znikajacych spod swiateł Bejc,wcale ci sie nie dziwie bo mnie tez jest zal jak widze we wstecznym lusterku autko (4 obraczki w logo )i miny pasazerów tego pseudo -auta dla ludu ,jak widza oddalajace sie moje swiatła
    ps.
    2007 r
    -najlepsze z najlepszych-BMW 3-litre Twin Turbo
    2008 rok
    – najlepszy silnik o pojemności od 1.4 do 1.8 litra: BMW-PSA 1.6 Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) przed Audi
    -najlepszy silnik o pojemności od 2 do 2,5 litra 2 miejsce BMW 2.5, 6-cylindrowy (Z4, X3)
    -najlepszy silnik o pojemności od 2.5 do 3.0 litra: BMW 3.0 Twin Turbo (135, 335, X6) przed BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (335d, 535d, X3 ,635d, X5)
    – najlepszy silnik o pojemności od 3.0 do 4.0 litra: BMW 4.0 V8 (M3)
    – najlepszy silnik o pojemności powyżej 4 litrów: BMW 5.0 V10 (M5, M6)
    – Międzynarodowy Silnik Roku 2008: BMW 3.0 Twin Turbo
    rok 2009
    2 miejsce-BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)) 350 pkt
    2010r
    2 miejsce-BMW Diesel 2 l, Twin Turbo (123d, X1 23d)
    jeszcze cos………………..

  8. Ales sie babo nagadała bez sensu… szlag cie trafia ze koles ma wlasne zdanie i kto tu jest zaslepiony? zyjesz zludzeniami ze masz najlepsze auto na Ziemi i nikt nie moze zlego slowa powiedziec bo ty masz BMW….. zenada normalnie
    a ja ci powiem mam A8 quattro i nie sadze aby te twoje BMW moglo mi cokolwiek zrobic na swiatlach czy na prostej wiec zyj sobie zludzeniami ze masz najlepsze auto na swiecie i wierz sobie ze nikt cie nie „wydyma” na swiatlach dziewczynko
    Quattro Rules (Audi – Przewaga Dzieki Technice)

  9. Szukam BMW 320 bo uważam ze to idealna wersja. 6 cylindrów – znakomita kultura pracy, osiągi niewiele gorsze niż mocniejsze wersje a spalanie dużo niższe. Przeglądam ogłoszenia od pewnego czasu i dziwię się ze ludzie tak znienawidzili diesla. 320d są tańsze niż 320i benzyna, która pali sporo więcej. Nie rozumiem tej nienawiści do diesla… lekka zwyżka ceny na to paliwo nie wpływa przecież tak mocno na całkowite koszty eksploatacji. Nawet przy ropie po 6 zł będzie korzystnie bo 36 zł na 100 km to niewiele = jak w bardzo małym miejskim benzyniaku. LPG mówię stanowcze nie!

  10. Niestety, ale wg. mnie porównanie silnika 1.9 TDI (110KM) z silnikiem bmw 2.0d jest trochę nie na miejscu. Owszem można by porównać TDI’ka VW 90 i 110KM do 2.0d BWM 136 KM bo to jest ta sama konstrukcja. Oba wyposażone we wtrysk bezpośredni i pompę wirową bosch VP44 (o ile dobrze pamiętam). Różnica jest, ale na korzyść BMW a mianowicie z podobnej pojemności dali radę wyciągnąć więcej koników oraz co ważniejsze w dieslu wyższy moment obrotowy (i to aż o 45 Nm), ci co dużo jeżdżą to wiedzą jakie te 45Nm ma znaczenie gdy chcesz wyprzedzić np. tira. Konkurentem 2.0d BMW o mocy 150 KM może być 1.9 TDI 130 KM (AWX lub AVF – tego akurat ja posiadam) lub 2.0 TDI. Co do 2.0 TDI to już nie będę się wypowiadał bo opinię mają taką samą jak 2.5 V6 TDI – czyli omijać z daleka. W tych silnikach właśnie widać jakość koncernu VAG i zaawansowanie technologiczne (tak na prawdę 2.0 TDI to rozwiercone 1.9 TDI – został ten sam osprzęt, który nie wytrzymuje zwiększenia mocy, a nowe podzespoły jak głowice, pompowtryski i późniejszy common-rail, pompy oleju niestety nie dają rady, bo ktoś przy projektowaniu popełnij wiele błędów i nie chce to działać tak jak powinno). Wracają do porównania. Jeśli chodzi o bezawaryjność diesli to na pewno 1.9 TDI (czy to 90 czy 110 KM) są jednostkami naprawdę bezawaryjnymi – wcześniej miałem golfa III 1.9 TDI 90 KM i ma przejechane teraz 450 tys. km i z silnikiem nic się nie dzieje, gorzej z blachami :(, potem miałem passata 3B5 1.9 110 KM, którym teraz jeździ mój ojciec i on też nie sprawia problemów. Sam użytkuję 130 konnego pasiora po liftingu i muszę przyznać, że jeszcze jakoś ten silnik daje radę, ale nie wszystko jest tak jakbym chciał. Kupując go miałem nadzieję, że będzie jeździł bez problemu jak poprzedni, ale niestety pompowtryski nie wytrzymały użytkowania poprzedniego właściciela (lał zły olej) i paliwa jakie jest na stacjach. Porównując te wszystkie diesla na pewno 2.0d 136 KM jest dynamiczniejszym silnikiem niż 1.9 110 KM i na pewno 2.0d 150 KM jest lepszym silnikiem niż 1.9 130 KM VW. Ma lepszy przebieg momentu obrotowego i mniejsze spalanie. W 110 konnym przy spokojnej jeździe na trasie byłem w stanie się zmieścić w 5 litrach, w 130 konnym TDI niestety ta granica przesunęła się o litr w górę. Natomiast znajoma ma 320d z 2003 roku i mówi mi, że nie dość że auto zbiera się jak szalone to spalanie jest na poziomie poprzedniej generacji TDI (90 i 110 KM) – czytaj wzoru osiągów, jakości i bezawaryjności do którego wielu dążyło i udało się go prześcignąć m. in. właśnie BMW czy fiatowi i ich 1.9 JTD. Koncern VAG może miał najlepsze diesle w latach 90-tych, ale od roku 2000 wiele się zmieniło na niekorzyść VW. Podsumowując dzisiaj jakbym miał wybierać to albo bym nie sprzedał Passata 110 KM i jeździł nim długo, długo, albo bym kupił 2.0d w jakimś BMW. Moja opinia jest poparta doświadczeniem, gdyż tak się zdarzyło, że mamy w rodzinie cztery auta koncernu VAG i wszystkie w TDI z różnych lat i z różnymi wariantami mocy i niestety zadowolone do końca są tylko dwie osoby – te które mają 90 i 110 KM pod maską. Mają co prawda o wiele słabsze osiągi, ale używają auto do przemieszczania się z punktu A do punktu B i nie przejmują się tym, że ktoś ich wyprzedzi. Niestety era tamtych silników minęła bezpowrotnie i nic po roku 2000 z tamtymi silnikami się nie kupi.

  11. A co sądzicie o motorach dCi? Taki 1.5 dCi ma tak naprawdę niewiele mniej mocy niż ten słabszy 2.0 diesel z BMW a spalanie całkiem inne

  12. Witajcie,

    Jestem swiezo po zakupie bmw 320d z 2004 r. Poszukuje wszelkich informacji o tym aucie . Wybaczcie moj laickie stosunek ale nie wiem np czy w ym aucie jest pasek czy lancuch rozrzadu. Nie wiem co powinnam wymienic w tym samochodzie,zeby wyeliminowac ewentualne usterki. Moze macie manual do tego auta w formie elektornicznej?

  13. Mam takie auto po lifcie 150 PS 70 000 km zrobione zepsul sie tylko amortyzator. Silnik pszczółka, skrzynia pracuje lepiej niz u mojej mamy w rocznym Mitsubishi ASX :] Spalanie na poziomie 5,5 litra, auto jest super!
    Wczesniej mialem benzynowego Passata 2.3 litra na gazie dynamika jazdy byla GORSZA a koszty paliwa WIEKSZE!

  14. Miałem takie BMW 150 PS, sprzedałem bo na stałe mieszkam w Niemczech a niestety miało żółtą plakietkę. Potem krótko jeździłem 407 HDI 136 z FAP i zielona plakietką. Przesiadka z beemy do 407 to katastrofa, zupełnie nie moje klimaty. Samochód zbyt miękki, plastiki źle spasowane, trzeszczą… zimą zerowy fun za sprawą przedniego napędu. Zużycie paliwa identyczne, przy mojej jeździe 6,5 litra natomiast przyśpieszenie BMW znacznie lepsze.

    Teraz mam trójeczkę E90. Bardzo miły powrót. Niestety żenują mnie usterki jak centralny zamek. Diesel 320d 163 PS podobno też ma większe problemy niż ten z E46, zobaczymy, odpukać nic się nie dzieje… dynamika mojego auta to natomiast jest o tyle lepsza od starszej bmki jak starsza bmka od 407. Zużycie paliwa, znowu takie samo, czyli bajka jak na tę moc.

  15. Auto dla przecietniaków. Kto chce ładny samochód w podobnej cenie wybiera np. Peugeota 407 2.0 Hdi – najlepsze diesle 2.0 świata.

  16. Dajcie spokój z tymi peugotami….. Jedna cholera razem z citroenami, renówkami. Trochę inna buda i znaczek inny. Ja też mam e46 2004r 2.0 tyle że 170 KM bo zaczipowany i powiem, że idzie jak dziki. Skrzynia 6, jadąc 200 spalanie lekko ponad 4l

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *