bmw-330i-silnik
BMW E46 330i to najszybszy model BMW E46 oprócz M3. Pojazd posiada 3 litrowy silnik o mocy 231 KM. Jest to aż o 38 KM więcej niż 328i. Maksymalny moment obrotowy tego silnika to 300 Nm który jest dostępny już dość nisko – przy 3500 rpm.

Do 100 km/h przyśpiesza w jedyne 6,5 sekundy co oznacza że samochód ten jest praktycznie tak samo szybki jak E38 750i. Auto osiąga 250 km/h czyli na prostej drodze również dogoni 750i… lecz tylko dlatego że to ostatnie ma ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną.

Ekonomia

Trzeba przyznać że BMW udało się wyjątkowo połączyć ekonomię z osiągami. Mimo wspaniałych osiągów pojazd ten spala przy spokojnej jeździe 7 – 7,5 litra benzyny w trasie!
Czy więc jest paliwożerny w mieście? Nie! Wprost przeciwnie. Auto to spala mniej niż 328i! W mieście wg danych technicznych, E46 w wersji sedan z manualną skrzynią biegów zadowala się 11,2 litra benzyny na 100 km. Jest to możliwe mi. dzięki systemowi DISA, który sprawia że ten wielki silnik na niskich obrotach zasilany jest w powietrze wąską rurką kolektora ssącego.

Idealny do LPG

Motor ten idealnie nadaje się do zagazowania. Gdy jest zimny szybko się rozgrzewa, nie ma problemów z gniazdami zaworowymi a nawet nie wymaga ultra precyzyjnych wtryskiwaczy i nie ma problemu podczas kalibracji LPG.

6 biegów manual lub automat

Auto jest dostępne z 6 biegową skrzynią manualną oraz z 5 biegowym automatem ZF 5HP19, który podczas łagodnej jazdy w trybie D utrzymuje stale bardzo niskie obroty silnika. Załączenie 5-tego biegu przy 60 km/h to norma. Również podczas hamowania silnikiem oprogramowanie sterujące bardzo późno załącza wtrysk benzyny Sprawia, że samochód jest bardzo ekonomiczny jak na tak potężną moc i doskonałe osiągi.

11 comments on “BMW 330i

  1. 330i to powrót dużej 6-tki w nowszych modelach BMW. To jakby powrót starego dobrego klasycznego M30. M30 bez katalizatora miało 197 KM dziś nowy silnik ma 231 KM… wydaje się że niewiele więcej jak na te wszystkie dodatkowe wałki rozrządu i inne dodatki. Dajcie jakiś wykres mocy i momentu obrotowego tego auta bo nie mogę nigdzie w internecie znaleźć a redakcja zapewne coś ma.

  2. wady?? hmm… to najdrozsza wersja e46 i chyba najdrozsza rowniez w e39

  3. sam się napaliłem na 330i niestety wszystko zaczyna się od 25k, poniżej tej kwoty można trafić co najwyżej przerobionego anglika. Co ciekawe limuzyny 330i są droższe niż coupe czy kombi. Za coupe czy coupe trzeba dać od 25k za limuzynę minimum 28 k. Niestety nadal w tej cenie nie otrzymamy samochodu idealnego. Dlatego albo kupię 328i ew 325 które w cenie 20 – 23k mamy już nie zły wybór. Ale jak tak patrze na te ceny to mi się odechciewa e46 – kupie auto za prawie 30k a dresik spod bloku będzie miał takie samo auto (w końcu też E46!) tylko że z małym silnikiem za 10 000 zł :/
    kurde za te kase można mieć ładne e38 z felgą 19″ za którym nie będzie mordy żeby się nie obejrzała, jaguara S-type 4.2 V8(300KM) którym można wozić wesela (a komu powiezie wesele e46 których jest 5 pod każdym blokiem w mieście???) albo Subaru Impreze. nieeee chyba nie oplaca sie kupowac e46 w tej wersji silnikowej (ze wzgledu na cene).

  4. Witam!polecam 330 w benzynie.
    Posiadam e46 330cia coupe geniealny samochod spalanie 10,5 litra.

    Kupilen 4 letnie jezdzi super nic nie robilem od wymiany do wymainy.dobrze utrzymane bmw chodzi jak zegarek silnik na lancuchu cud mayones.
    nastepne bmw 330I touring ze wzgledow gabarytowch.

  5. Chłopaki jaka może być przyczyna braku mocy w 330i które chodzi gorzej niz 325?

  6. Mam 330xi ful opcja skóra automat przebieg 83 tys budzi zdumienie i pare butelek już wygrałem po sprawdzeniu parametrów z hamulców i nawet z kluczyka moge wymenic na auto z komfortem
    bo syn wziął lancie i narzeka małżonka że auto twarde.Serwis pełen nawet wymieniony olej w skrzyni Pozdrawiam auto super

  7. Miałem 330xiA kombi z 2001, właśnie go sprzedałem. Zakwitły mi przednie błotniki i klapa bagażnika akby to zrobic to ktos powie, ze bylo malowane po klapsie/dzwonie…

    Nie chcialem tego auta rowniez ze wzgledu na spalanie ok 12l/100km w cyklu mieszanym a na trasie przez Niemcy najnizej udalo sie zejsc do 9,5.

    Teraz mam 330d 204 KM i spalanie to niebo a ziemia: średnio 7 litrów

  8. Posiadam BMW 330i e 46 sedan lift, autko nie dość że się prezentuje Bardzo Dobrze wizualnie to i wspaniałymi osiągami zaskakuje a jak na 3 litrową jednostkę napędową spalanie benzyny jest naprawdę niskie cykl mieszany 11/100km lub trasa 10.2/100km,oczywiście nie oszczędzając pedału gazu:) fakt BMW z tym silnikiem jedzie bez żadnego problemu 250km/h a jedynym mankamentem jest to że przy mojej ciężkiej nodze spala mi 1 litr oleju na 1000km,nie wiem co jest tego przyczyną? Może przebieg 340 tyś. km? Słyszałem że te silniki z tego słyną ale może to plotka? Może ktoś się na ten temat wypowie?

  9. PaNowie chciałem kupić 330xi ale podobno te silniki nie sa dobre bo przy sporym przebiegu rzedu 300 000 km potrafi korba wyjsc bokiem silnika. Co Wy na to? Czy rzeczywiscie to taki czesty przypadek i dlatego lepiej brac 325i?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *