W BMW E46 występowały diesle w samochodach oznaczanych:

Samochody posiadały silniki o pojemności 2 litrów (dokładnie 1951cm3 i 1995cm3) oraz 3 litrów (2926cm3 do 2003 roku i 2993cm3 po 2003 roku).
Dwulitrowy diesel posiadał oznaczenie M47. Jego dokładne wersje to:

  • M47 D20
  • M47 D20TÜ

Wszystkie diesle o pojemności 2 litrów były 4-ro cylindrowymi jednostkami z 16 zaworami (technika 4 zaworów na cylinder).

Silnik M47 D20 występował w 318d/td oraz 320d. W 318d posiadał moc 116 KM a w 320d 136 KM.
Warto zwrócić uwagę że w BMW 318d występuje silnik o pojemności 2 litrów a nie jakby wskazywała nazwa: 1.8 litra.
Silnik M47 D20 występował w BMW 318d do 2003 roku. Po 2003 roku zastosowano jego zmodyfikowaną wersję M47 D20TÜ która była produkowana do 2005 roku. Silnik M47 D20TÜ nie różnił się od M47 D20 mocą, gdyż również miał 116 KM natomiast posiadał wyższy maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Nm zamiast 265 Nm w M47 D20.

W BMW 320d do 2001 roku był silnik M47 D20 o mocy 136 KM. Po 2001 roku zastosowano nowszy M47 D20TÜ który posiadał 150 KM.

W BMW 330d występowały dwa rodzaje silników trzylitrowych. Pierwszy to M57 D30 a drugi to M57 D30TÜ.

M57 D30 posiadał moc 184 KM i był stosowany w BMW E46 do 2003 roku.
M57 D30TÜ posiadał moc 204 KM i był stosowany w BMW E46 od 2003 do 2006 roku.

Dokładne występowanie silników diesla w BMW E46 w różnych wersjach nadwozia obrazuje poniższa tabelka:

Model BMW E46 Pojemność skokowa
cm³
Układ
cylindrów
Liczba zaworów Moc
kW (KM) przy

min−1

Moment
obrotowy
Nm przy
min−1
Kod silnika Lata montażu Występowanie w wersjach nadwozia BMW E46
318d/td 1951 R4 16 85 (116)/ 4000 265/ 1750 M47 D20 2002–2003 Sedan Kombi Compact
318d/td 1995 R4 16 85 (116)/ 4000 280/ 1750 M47 D20TÜ 2003–2005 Sedan Kombi Compact
320d 1951 R4 16 100 (136)/ 4000 280/ 1750 M47 D20 1998–2001 Sedan Kombi
320d/td/cd 1995 R4 16 110 (150)/ 4000 330/ 2000 M47 D20TÜ 2001–2006 Sedan Kombi Coupe Cabrio Compact
330d/xd 2926 R6 24 135 (184)/ 4000 390/ 1750 M57 D30 1999–2003 Sedan Kombi
330d/cd/xd 2993 R6 24 150 (204)/ 4000 410/ 1500 M57 D30TÜ 2003–2006 Sedan Kombi Coupe Cabrio

2 comments on “Diesle

  1. Witam
    Bardzo Ciekawy temat – tylko tabelka sie troche rozjechala. probowalem w roznych przegladarkach ale wszedzie tak samo – jesli mozna poprawic to milo by bylo – chcialbym sie na nia powolac na allegro – bo widze ze nie wszyscy rozrozniaja te modele silnikow.

    P.S. Nie ma 2.0 silnika o modelu M57 ? dobrze mysle?

  2. Dziś prawie każde E90 jest cofnięte z 250 na 150 tysięcy. Trudno więc kupić E46, które ma REALNIE poniżej 400 tysięcy. Warto jednak szukać, kupować samochód nie tyle z niskim przebiegiem co takie, które ma dużo rzeczy zrobione i jest na to FAKTURA! Warto nawet zadzwonić do serwisu, który to robił i zweryfikować czy rzeczywiście było robione. Ludzie masowo przed sprzedażą drukują faktury, żeby pokazać jakie to naprawy nie były robione podczas gdy w rzeczywistości jedynie łatali usterki.

    Szczególnie warto kupić E-46 jak ma:

    – zregenerowane turbo
    – zregenerowane wtryski
    – nową dwumasę
    – nowy kolektor albo usunięte klapki

    Wbrew pozorom dużo ludzi te auta kupuje, potem robi, gdy już wszystko chodzi cacy to już nie ma radości z napraw (dużo osób kupuje 10-15 letni samochód by sprawia im radość doprowadzanie ich do dobrego stanu) a potem sprzedają bo chcą coś bardziej złożonego np. E60, E65…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *