Najnowocześniejsze silniki benzynowe w BMW E46 posiadają system Valvetronic. Jest to bardzo nowoczesny system przepływu powietrza do silnika za pomocą zmiennego skoku zaworu ssącego. Taki system gwarantuje dużą oszczędność paliwa poprzez zmniejszenie niekorzystnych zawirowań w kolektorze ssącym jakie powoduje przepustnica.

Porównanie BMW 320i bez systemu Valvetronic oraz BMW 318i z systemem Valvetronic:
BMW E46 318 drugiej edycji posiada silnik o pojemności 2 litrów.

BMW E46 320i 1998 – 2000 BMW E46 318i 2001 – 2005
Prędkość maksymalna: 219 km/h 218 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 9.90 s. 9.30 s.
EU tryb pozamiejski: 6.80 l / 100 km 5.50 l / 100 km
EU tryb miejski: 12.50 l / 100 km 10.20 l / 100 km
EU tryb mieszany: 8.90 l / 100 km 7.20 l / 100 km
Zasięg: 708 km 875 km

Jak widać nowsze silniki BMW w E46 to nowa era spalania i osiągów w silnikach benzynowych. Przy niższym spalaniu o 20% uzyskano znacznie lepsze osiągi! To niewątpliwy sukces inżynierów BMW.

20 comments on “Silniki benzynowe w BMW E46

  1. Taaa mało palą tylko że ten z nowszym silnikiem jest droższy i bardziej problematyczna instalacja gazowa przez ten Valvetronic. Poza tym silnik bardziej wysilony: będzie bardziej się psuł i będzie więcej kosztował w naprawie.
    Jak ktoś chce tanio zakłada LPG i nie ma problemów! 100 km za 25 pln a nie za 40 pln! Zostaje na pół litra za każde 100 km! 😀

  2. PROSZE O NIE KOMENTOWANIE POSIADACZY BMW Z LPG BMW Z INSTALACJA GAZOWA ?!!!

  3. Valvetronic to fajna technologia tylko ciekawe co potem będzie jak komuś zaczną falować obroty. W starych BMK-ach: nafta moczenie silniczka i w 99,99% pomagało. W nowych? ASO i 4000 zł? 🙂

  4. Valvetronic jest ok, gaz też się da założyć kumpel ma i jeździ, spalanie w trasie poniżej 8 litrów gazu przy spokojnej jeździe czyli przy obecnych cenach mieścimy się w 20 pln na 100 km 🙂 Tanio jak tico 😀

  5. prawda jest taka ze silniki bez turbo odchodza do lumusa – auto z turbo ma taka zalete ze potrafi bardzo malo spalic przy malym obciazeniu w stosunku do swojej maksymalnej mocy – czyli mamy auto ktore w korku nie spali duzo a ma 7 do setki. przykaldem dobrego silnika jest 330d po lifcie 9.20 litra w miescie (czyli MNIEJ NIŻ 316 benzyniak!!!) a do setki ma 7 sek! Tego dzis oczekuja ludzie, zobaczcie game silnikow opla insignia 1.6 Turbo Ecotec, 2.0 Turbo Ecotec to sa nowoczesne silniki benzynowe. w 46 nie ma zadnego turbo benzyny – czyli nowoczesnego silnika benzynowego – wiec wszystkie benzyny to kibel – dlatego jesli e46 to tylko diesel!!!

  6. CO ZA PAJAC PISAL TEN ARTYKOL WIDAC ZE NIE MA ZADNEGO POJECIA O BMW TU JEST POROWNANIE SILNIKA 6 CYLINDROWEGO DO 4 CYLINDROWEGO ???????????????????????????????????????
    CHYBA LOGICZNE JEST ZE 4 CYLINDROWY JEST OSZCZEDNIEJSZY NAPRAWDE ZAL TO CZYTAC PEWNIE PISAL TO JAKIS 15 LATEK 😀

  7. debil? Ale zobacz osiągi tych dwóch silników R4 jest lepszy! A kultura pracy mniejszych silników z roku na rok jest coraz lepsza. Jakby porównać ten silnik z nowoczesnym R6 to wyszłoby że tamten powala go osiągami, i tak wychodzi że silniki po lifcie są o niebo lepsze!

  8. A moja E46 318i po lifcie pali średnio 10.6 L. benzyny ,, 15 L. gazu ,,, na 100 km.
    Przy oszczędnej jeżdzie.
    Newiem z kąd ta tabelka spalania w.w. (7.2 l/100km).
    Może coś z moją jest nie tak..

  9. żaden silniku po założeniu LPG nie powinien palić 42% więcej gazu niż benzyny przed założeniem choćbyś tankował bardzo zły gaz (no chyba że tankujesz gaz z wodą ;)). Przy sekwencji tym bardziej nie powinno tak być bo zawsze będzie zużycie benzyny dodatkowe. Coś masz nie tak – w tych silnikach nie łatwo dobrze ustawić gaz brakuje podciśnienia w kolektorze – nie każdy umie to zrobić – skąd jesteś?

  10. byc moze gaz to obciach ale jeszcze wiekszy to bmw z r4 pod maska

  11. wiekszy obciach jezdzic z rozwalonym zawieszeniem i na lysych oponach niz na lpg

  12. kolego Urik e-46 jest już prawie od 7-miu lat nie produkowana,a silniki turbo o których piszesz są jak sam twierdzisz najnowsze,dlaczego więc je porównujesz,nie masz pojęcia o tym co piszesz,jeżeli chodzi o najnowsze silniki bmw serii F to powiem Ci że wszystkie są już doładowane i nie znajdziesz już w gamie BMW wolnossącej jednostki!!!

  13. Moi drodzy nie ma co się kłócić o to który silnik jest lepszy. Moim zdaniem z dwu-litrówek lepiej wypada ten 4-ro cylindrowy, ze względu na spalanie. Jak 6 garów to albo 325i (190 KM) albo 330i ale to już wyższe koszty eksploatacji. Nie każdy kto kupuje BMW musi zaraz je katować na każdym skrzyżowaniu czy ruszać jako pierwszy spod świateł. Niektórym wystarczy spokojne przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Ten cztero-cylindrowy silnik w zupełności wystarczy do tego auta i niech nikt też nie gada, że jest zamulony. Diesel owszem ma lepszą dynamikę, ale czy tak naprawdę jest lepszym rozwiązaniem biorąc pod uwagę fakt, że e46 nie jest już produkowane od 2004 roku? Ciężko teraz będzie kupić zadbanego diesla z rozsądnym przebiegiem. Nie ma co się oszukiwać, diesle rocznie robią spokojnie po 40 – 50 tys. km podczas gdy benzyniaki o połowę mniej. Mniejszym problemem będzie kupić benzynę z przebiegiem rzędu 160 – 200 tys. km niż diesla z RZECZYWISTYM przebiegiem poniżej 300 tys. km. Osobiście wolałbym benzynę i nawet założyć jej gaz niż ryzykować koszt związany z wymianą wtrysków lub szyny wtryskowej, a to niestety przy przebiegach rzędu 300 – 400 tys. km jest już niemalże pewne na naszym paliwie. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW i zapraszam na Majówka w Międzyzdrojach.

  14. Witam mam bmw e46 325 xi touring z 2002 roku czy posiadam w aucie valvetronic

  15. szukam bmw e46 ale moj kolega mechanik mi odradzil wlasnie ten silnik ktorym sie zachwycacie: 318 143 km bo one zwyczajnie sie psujom. dowodem na to sa nawet ogloszenia – czesto te samochody sa w bardzo niskiej cenie jak na taka moc – tansze juz zwykle 320i

  16. posiadam tak przez wielu krytykowane bmw e 46 143km z valvetronikiem przed zakupem poczytałem na temat tego silnika i pojawiły się wątpliwości czy to dobry wybór, jednak po oględzinach i przejechaniu się stwierdziłem ,że zaryzykuje po kupnie założyłem gaz zrobiłem ok 20tys i nadal jestem zadowolony nic sie nie psuje, owszem po montażu lpg w pierwszym miesiącu byłe trzy razy do reg ale od tamtego czasu wszystko smiga jak należy.spalanie gazu od 7,5 do 9,5 polecam ten silnik ale nie szukajcie okazji, tylko zadbanych modeli

  17. Miałem 325, bite zmęczone. Za 10 tysięcy kupione. Powiedziałem sobie nigdy więcej zajechanego Niemca. Wymieniłem go na Lancie Kappe 2.0 Turbo 220 KM, wrażenia z jazdy turbinką niesamowite. BMW jest 10 lat za innymi markami wprowadzając turbobenzyny dopiero do F30. Niestety moja turbobenzynka potrafi wypić całkiem dużo… więcej niż 325 192 KM.
    Wrażenia jednak ze STANU samochodu włoskiego za 10 tysięcy i niemieckiego są takie, że niemca w życiu bym w takiej cenie nie kupił.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *