Do wszystkich samochodów sterowanych elektronicznie istnieją tzw. chipy czyli programy zmieniające oryginalne nastawy na bardziej sportowe. Taki tuning (chip-tuning) opłaca się zwłaszcza w przypadku samochodów z silnikiem diesla. Np. z modelu 2.0 z pierwszej edycji (320d) które oryginalnie osiąga 136 KM możemy poprzez zmianę programu uzyskać nawet 160 KM. Do nowszego modelu 320d o mocy 150 KM istnieje program który daje 185 KM. W przypadku diesla 330d możemy liczyć na wzrost mocy z 184 KM do 230 KM.

Czy warto?

Być może warto ale w dwóch przypadkach. Jeśli jesteśmy pewni samochodu że jego silnik jest w idealnym stanie, auto nie ma dużego przebiegu i nie zamierzamy nim pokonać kolejnych 200 000 (tzn. jeździmy mało np. 20 000 km rocznie).

Ewentualnie kiedy eksperymentujemy z autem i ewentualna awaria nie będzie zaskoczeniem i szkodą dla portfela.

Chip do silników benzynowych

W przypadku silników benzynowych przyrost mocy jest mniejszy niż w przypadku diesli. Ryzyko jakie ponosimy również. Co najwyżej może się uszkodzić katalizator.

2 comments on “Chip do E46

  1. na allegro widziałem chipy do BMW 3 E46 330d 150kW 204KM 410Nm +53KM/62Nm +61KM/86Nm czyli razem 265 KM i 472 Nm. Jak myslicie czy to jakas sciema czy prawda?

  2. prawda, 265 KM przy turbodieslu 3 litrowym to dziś nie dużo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz właściwe: * *